Friday 29 November 2013

EXPOSE: 70% rakyat Sarawak sudah marah



Kamek Miak Sarawak 

Tahukah anda dunia sedang memerhati Sarawak ketika ini. Isu penubuhan Malaysia semakin hari semakin panas diperbincangkan khususnya dilaman sosial. 

Nampaknya kebenaran yang tersembunyi selama ini akan terungkai 1 persatu. Syukur alhamdulilah. Tahniah kepada semua rakan-rakan yang terus memainkan isu ini, kerana isu ini adalah relevan dalam kita memperjuangkan hak-hak orang Sarawak yang telah dirompak oleh "penyamun".

Kini sudah tiba masanya untuk kita berubah setelah 50 tahun kita tertipu dan teraniaya. Sarawak sememangnya telah berpuluh tahun menaruh harapan untuk maju bersama-sama dalam Malaysia, tapi hakikatnya Malaya cuma menjajah Sarawak dengan alasan Malaysia. 

Kita rakyat Sarawak sudah banyak bersabar selama ini. Kajian telah menunjukan Hampir 70% rakyat Sarawak sudah marah bila mendapat tahu kebenaran yang status Sarawak adalah sebuah Negara dan bukanlah sebuah negeri yang setaraf seperti negeri-negeri di Malaya.

Sudah tiba masanya Sarawak yang diketuai oleh Pehin Sri Abdul Taib Mahmud mengkaji semula kedudukan dalam Malaysia

Pendapat peribadi admin sebagai negeri yang paling besar dan paling kaya dengan hasil sumber, sepatutnya Sarawak yang menunjangi Pemerintahan Kerajaan Malaysia, bukannya Malaya!! Sudah cukup selama ini kita dimundurkan dan sudah tiba masanya jiwa Negara Sarawak harus kembali ke tempat asal.

Facebook page Kamek Anak Sarawak have garnered more than 53,000 crowded.

Facebook page: Kamek Anak Sarawak

Facebook Page: STAR, Sarawak
Facebook Page: STAR N38 JEMORENG
Facebook Group: STAR N38 JEMORENG
Facebook Page: STAR P207 IGAN

By, Rajah Raqafluz

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...